Z dnia na dzień mamy coraz wyższe temperatury, nie tylko w trakcie dnia, ale też i noce stają się coraz cieplejsze. Zaczyna się sezon motocyklowy. Wielu motocyklistów staje przed zadaniem jakim jest przygotowanie swojego jednośladu do ca lego sezonu. Wymieniane zostają wszystkie płyny eksploatacyjne, opony oraz cały napęd.
Rodzaje zapięć łańcuchów motocyklowych
Jeśli nasz jednoślad nie jest napędzany wałem kardana tylko moc silnika jest przenoszona na tylne koło za pomocą łańcucha to jesteśmy zmuszeni co jakiś czas do zrobienia odpowiedniego serwisu tych że elementów. Wymiana zębatki zdawczej silnika i zębatki przy tylnym kole jest bardzo prosta. Wystarczy odkręcić te zużyte, a w ich miejsce przykręcić nowych zestaw. Problemy zaczynają się przy wymianie łańcucha, który musimy odpowiednio połączyć. Istnieją dwa najpopularniejsze sposoby na scalenie łańcucha. Pierwszym sposobem jest po prostu skucie razem ostatnich ogniw ze sobą. Jest to dość trudny sposób, wymagający dużych umiejętności, ale jest jednocześnie bardzo dobrą metodą. Dobrze skuty łańcuch wytrzyma nawet największe obciążenia. Prawdopodobieństwo urwania się takiego łańcucha jest bardzo bliskie zeru. Dla osób, których nie przekonuje ten sposób pozostaje druga metoda, a mianowicie zapinka metalowa. Jest to mały element wykonany z materiałów odpornych na przegrzania i uszkodzenia mechaniczne. Taką zapinką scalamy razem dwa końce łańcucha i możemy się cieszyć jazdą. Jest to znacznie szybszy sposób.
Według mnie dwie metody są równie dobre, to jaką wybierzemy zależy wyłącznie od naszych preferencji. Jeśli nie czujemy się na siłach do skucia łańcucha to bez problemu możemy wybrać zapinkę, a poziom naszego bezpieczeństwa nie ulegnie pogorszeniu. Dobrym pomysłem jest wożenie takiej zapinki w schowku, dzięki temu urwany łańcuch w trasie nie sprawi nam problemu.