Drony wyścigowe są zazwyczaj ulepszonymi wersjami wielu popularnych dronów wyczynowych, i jako takie bywają do nich bardzo podobne. Nadal napędzane są silnikami elektrycznymi, zasilanymi przez baterie o wysokiej pojemności. Wielu zawodników jednak szybko zauważyło, iż silniki elektryczne do dronów mają dość ograniczoną moc.
Seria dronów z silnikami spalinowymi
Modyfikacje i ulepszenia elektrycznych silników są dość częstym elementem tuningu bezzałogowych maszyn latających. Zazwyczaj mają one na celu podwyższenie osiągów lub też zwiększenie wydajności silnika. Coraz więcej profesjonalnych zawodników sięga jednak po maszyny zasilane silnikami spalinowymi, podobnymi do tych które używane są w zdalnie sterowanych modelach samochodów wyścigowych. Sportowy dron posiadający taki silnik ma zauważalnie wyższe osiągi, a z racji wielkości silnika, również proporcjonalnie większe rozmiary. Silniki spalinowe są nieco delikatniejsze niż elektryczne, i wymagają zamontowania osłon by ochronić pozostałe części drona przed wysokimi temperaturami, powstającymi podczas spalania paliwa. Nie oznacza to że są przez to bardziej podatne na uszkodzenia, a wręcz odwrotnie, dodatkowe zabezpieczenia zapobiegają wielu uszkodzeniom, mogącym powstać po kolizji z przeszkodami. Drony wyposażone fabrycznie w takie silniki są jednymi z najbardziej zaawansowanych maszyn, jakie uczestniczą w zawodach i wyścigach.
Dzięki możliwości regulacji biegów silnika, dron zyskuje ogromną zwrotność i możliwość błyskawicznej zmiany prędkości, niespotykanej w żadnym innym modelu używanym w zawodach. Drony ze spalinowymi silnikami są również znacznie wydajniejsze, a moc generowana przez silnik jest bardzo wysoka jak na poziom spalania paliwa, o wiele większa niż moc wytwarzana przez silniki elektryczne.